4t Curs Anual de l'aFFaC: Educació i sobirania digital

4t Curs Anual de l'aFFaC: Educació i sobirania digital

Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) inaugurem el nostre 4t Curs Anual, que aquest any abordarà el tema de l’educació i la sobirania digital des d’una perspectiva transversal i crítica.

Un any més, l’aFFaC ofereix un espai formatiu que posa a disposició de tota la comunitat educativa (equips docents, equips directius, educadores, psicòlogues, pedagogues, integradores, estudiants d’educació, famílies, voluntàries i altres agents) un seguit de recursos i eines per ampliar i compartir coneixements.

DESTINATÀRIES

El 4t Curs Anual aFFaC s’adreça, principalment, a:

  • Professorat i equips directius de centres educatius.
  • Personal d’educació especialitzada (pedagogues, psicòlogues, educadores i integradores socials, logopedes…).
  • Estudiants d’educació, psicologia, sociologia, antropologia, ciències polítiques, etc.
  • Famílies i altres agents de la comunitat educativa.
  • Qualsevol persona interessada en la temàtica.

En l’edició d’aquest 2022, la federació vol aprofundir en el tema de l’educació i la sobirania digital. Aquest últim concepte, posa en relleu la necessitat de replantejar-nos tota la informació que estem oferint de manera gratuïta a grans corporacions com Google, Microsoft o Apple, i en especial, totes les dades que aquestes grans empreses obtenen entrant a les aules i centres escolars a través de programaris educatius. Per tractar aquest tema comptarem amb la participació d’expertes en control digital, drets i polítiques digitals, tecnologia i educació, software lliure i altres disciplines acadèmiques des de les quals analitzarem aquesta problemàtica tan actual. L’equip docent que impartirà aquest curs està format per:

  • Paloma Llaneza. Advocada, auditora de sistemes i consultora de seguretat digital.
  • Marta Peirano. Periodista i escriptora especialista en tecnologia i vigilància digital.
  • Renata Ávila. Advocada especialitzada en drets humans i digitals.
  • Gemma Galdón. Investigadora i analista en polítiques públiques especialitzada en vigilància, ètica tecnològica, privacitat i polítiques de ciberseguretat.
  • Juliana Raffaghelli. Educadora especialista en e-learning i datificació de l’educació.
  • Jesús M. González. Professor titular de l’àrea d’enginyeria telemàtica a la Universidad Rey Juan Carlos i doctor enginyer en telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid, expert en software lliure.
  • Liliana Arroyo. Doctora en sociologia i investigadora en transformació digital.
  • María Zabala. Periodista especialitzada en processos d’alfabetització digital amb famílies i adolescents.
  • Membre d’xNet. Plataforma d’activistes i especialistes que treballen en diferents camps relacionats amb els drets digitals i la democràcia en xarxa.
  • Membre d’eXeLearning. Projecte col·laboratiu que ofereix recursos educatius interactius de codi obert als centres educatius, com a alternativa a les eines digitals vinculades a grans corporacions.
  • Membres de l’AMPA CEIP Gómez Moreno. AMPA que han engegat un projecte de sensibilització entorn a la sobirania digital a les escoles anomenat GRITE (Grupo de Reflexión y de Información sobre las Tecnologías Educativas).

INSCRIPCIONS I MÉS INFORMACIÓ

Per a inscriure’t al curs, emplena el següent formulari: https://affac.cat/affac/cursanual2022-inscripcions/
Tingues en compte que, encara que moltes de les classes es faran en castellà, l’idioma vehicular del curs és el català. Per aquest motiu, tant les presentacions com algunes de les classes es faran en aquest idioma.