DISSENY I PRODUCCIÓ DE LA CAMPANYA DE COMUNICACIÓ DEL PROJECTE REFUGI 4.7
Contractació dels serveis d'un proveïdor per al disseny de la campanya de comunicació del projecte d'EpCG del Comitè Català de l'ACNUR, dirigida al públic universitari català amb l'objectiu de combatre la desinformació i els discursos d'odi cap a la població refugiada, i fomentar noves narratives que ampliïn l'imaginari sobre l'asil i el refugi.
TERMES DE REFERÈNCIA
1. Antecedents
L'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) té encomanada la tasca de proporcionar protecció internacional i assistència a la població refugiada, així com de buscar solucions permanents a la seva problemàtica. De la mateixa manera també atorga protecció i assistència a altres grups de persones com són, entre altres, els desplaçats interns i els apàtrides.
El Comitè català d'ACNUR o Catalunya amb ACNUR (d'ara endavant COMCAT) és una associació creada l'any 2001 amb l'objectiu de donar suport a la tasca d'ACNUR en el territori català. Ho fa mitjançant l'obtenció de fons públics i privats per a ajudar a finançar els projectes que l'ACNUR desenvolupa en terreny arreu del món, així com mitjançant les accions de sensibilització i educació a la societat sobre la realitat de les persones refugiades i la tasca de l'ACNUR. Per aconseguir-ho, brinda acompanyament al professorat i l'alumnat en el desafiament d'afrontar els nous reptes del segle XXI i comprendre la realitat de les persones desplaçades i les seves complexitats.
El present document pretén establir els Termes de Referència per a la contractació dels serveis d'un proveïdor de comunicació per a la realització del disseny i execució de la campanya de comunicació del projecte Refugi 4.7, del Comitè català d'ACNUR.
L'objectiu del projecte Refugi 4.7 és promoure una ciutadania informada, compromesa i mobilitzada amb el Dret d'Asil, capaç de desarticular la propagació de discursos xenòfobs i generar societats d'acolliment justes i inclusives per a les persones refugiades i sol·licitants d'asil, tenint especialment consideració a les dones i els col·lectius més vulnerabilitzats, impulsant la defensa dels drets d'aquests i enfortint el sistema de protecció internacional.
Per a sensibilitzar sobre desplaçament forçat, comptem amb un grup de persones refugiades i sol·licitants d'asil (autonomenat grup Èxit) que ens assessora en el disseny de materials educatius i participa en formacions per a futur professorat i alumnat, compartint les seves històries de vida per a sensibilitzar sobre el desplaçament forçat i combatre estereotips i desinformació. Aquest grup, acompanyat i capacitat pel Comitè Català de l'ACNUR, ofereix una perspectiva autèntica que fomenta una educació inclusiva i compromesa amb els drets de les persones refugiades.
2. Objectius
L'objectiu d'aquesta convocatòria és la contractació dels serveis d'un proveïdor que:
1. Dissenyi la campanya de comunicació del projecte a través d'un procés participatiu amb el grup Èxit
2. Produeixi dues càpsules audiovisuals de sensibilització (veure lliurables).
Aquesta campanya haurà de dirigir-se als i les joves de Catalunya, especialment al públic universitari, i tindrà l'objectiu de:
1. Combatre la desinformació i els discursos d'odi.
2. Fomentar noves narratives sobre les persones desplaçades que ampliïn l'imaginari sobre asil i refugi.
3. Donar a conèixer les activitats del projecte.
El resultat haurà d'alinear-se amb la identitat visual institucional i tenir un to inspirador, pedagògic, dinàmic i genuí, alineat amb els valors del programa i adaptat al seu públic meta:
• Inspirador: Transmetent la possibilitat de construir un futur millor a través de l'educació i el compromís social.
• Pedagògic: Fent accessibles i comprensibles conceptes complexos, sempre des d'un enfocament de drets humans i de gènere.
• Dinàmic i jove: Equilibrant les tendències visuals i el llenguatge de les xarxes socials amb la identitat i missió d'ACNUR i el COMCAT.
• Genuí i autèntic: Reflectint el compromís real del programa, transmetent convicció i determinació.
A més, es prioritzaran el protagonisme i les veus de les persones refugiades i sol·licitants d'asil, respectant els estàndards de salvaguarda d'ACNUR i el COMCAT.
3. Tasques i lliurables
- Co-disseny i posada en marxa de la campanya amb ComCat i el grup Èxit.
- Informe final de resultats de la campanya.
- 2 càpsules audiovisuals – El contingut serà seleccionat per l'equip del COMCAT i guionitzat amb suport del proveïdor; gravades i produïdes pel proveïdor.
Els continguts es produiran en català i castellà.
4. Perfil requerit
La persona o equip seleccionat haurà de comptar amb experiència en el disseny i producció de campanyes de comunicació i sensibilització, coneixement del context social de Catalunya i experiència en el treball amb equips diversos i/o processos participatius.
A més, es valoraran molt positivament les propostes de persones o equips que ja hagin desenvolupat campanyes relacionades amb l'antiracisme, la prevenció i lluita contra la xenofòbia i/o noves narratives.
5. Presentació de candidatures
Les persones o equips interessats podran presentar-se enviant la seva candidatura a les adreces de correu electrònic: lsafont@eacnur.org i aalcobendas@eacnur.org amb l'assumpte “Refugi 4.7” fins al 21 d'abril de 2025, adjuntant:
- Curriculum vitae.
- Porfolio o mostra de treballs anteriors.
- Pressupost detallat.
- Qualsevol altra informació considerada rellevant per a la nostra avaluació.
Al document adjunt trobeu tota la informació de l'oferta.