Tècnic/a de comunicació de l'associació Entrepobles

Tècnic/a de comunicació de l'associació Entrepobles

Entrepobles necessita contractar una persona responsable de desenvolupar la comunicació de l'entitat d'acord amb l'estratègia de comunicació ja construïda i l'estratègia general de l'entitat, donant visibilitat a la missió, visió i valors d'Entrepobles, d'acord amb la coordinació de l’associació i treballant conjuntament amb la comissió de comunicació i els serveis tècnics contractats. L´oficina tècnica d´Entrepobles es troba ubicada a Barcelona.

1. Missió

Entrepobles necessita contractar una persona responsable de desenvolupar la comunicació de l'entitat d'acord amb l'estratègia de comunicació ja construïda i l'estratègia general de l'entitat, donant visibilitat a la missió, visió i valors d'Entrepobles, d'acord amb la coordinació de l’associació i treballant conjuntament amb la comissió de comunicació i els serveis tècnics contractats. L´oficina tècnica d´Entrepobles es troba ubicada a Barcelona.

2. Funcions a realitzar per la persona

  • Planificar, dissenyar i executar les accions comunicatives d'acord amb l'estratègia de comunicació, elaborant un POA de comunicació mesurable i valorable, que assenyali les accions concretes d'EpD, projectes de cooperació i solidaritat, i de les activistes de la base social, tant aquí com a Amèrica Llatina, a més de les fites pròpies d'Entrepobles i de la comunicació en si.
  • Gestió estratègica d’una àrea de comunicació en una organització que integra persones alliberades tècniques i també alt potencial comunicador en persones activistes, a més de professionals externes que realitzen la comunicació d’alguns projectes i de les accions d’Educació Emancipatòria.
  • Creació, execució i avaluació de campanyes de comunicació específiques amb l'objectiu de donar a conèixer el treball de Entrepobles i augmentar-ne la base social.
  • Elaborar i gestionar el web d'Entrepobles i Cultopies (WordPress usuari avançat) i les xarxes socials (Twitter, Instagram, Facebook, Youtube, Telegram…) i els seus continguts/publicacions establint un calendari de publicacions, amb l'objectiu d'aconseguir un creixement de seguidores i correcció del llenguatge cooperanto (juntament amb els serveis tècnics i activistes que donen suport i realitzen algunes de les tasques)
  • Creació de relat comunicatiu, amb llenguatge comunicatiu dinàmic que apropi a noves bases socials i nous públics, adaptant-se a cadascun dels instruments comunicatius.
  • Establir criteris de noticiabilitat i de priorització, d’acord a l’estratègia d’Entrepobles, apropant-los a l’actualitat.
  • Elaborar el butlletí electrònic “newsletter” de notícies mensual (o amb la periodicitat que defineixi el POA)
  • Promoure i mantenir aliances estratègiques amb premsa i mitjans de comunicació, estatals, autonòmiques i internacionals, per al posicionament de l’entitat en aquestes temàtiques. Elaborar continguts (notes de premsa, dossiers, convocatòries, …) i crear una base de dades de mitjans.
  • Proposar i organitzar canals de comunicació interna per facilitar l'arribada dels continguts que cal comunicar.
  • Monitoritzar, fer seguiment i avaluar els resultats de les actuacions, elaborant els informes necessaris.
  • Realització de materials comunicatius necessaris, gràfics i audiovisuals adaptats a xarxes socials i youtube.
  • Suport a les activistes d'Entrepobles als diferents territoris en l'elaboració de materials comunicatius per a les activitats, seguint les recomanacions de l'estratègia.
  • Suport tècnic i gestió de la plataforma per a reunions virtuals (zoom) i webinar
  • Reunió setmanal, segons calgui, de planificació i informar dels progressos en l'execució, en què participaran coordinació i/o la comissió de comunicació, depenent del moment organitzatiu.

3. Perfil necessari

  • Formació universitària superior en ciències de la comunicació, periodisme o afins. Experiència mínima de 5 anys en un lloc similar.
  • Formació/experiència en planificació estratègica de comunicació i avaluació a través d'indicadors, mètriques i en definició i execució de campanyes de comunicació
  • Experiència en establir relacions amb els mitjans de comunicació i fer accions de comunicació: redacció d'articles, rodes de premsa, entrevistes a ràdio i televisió, xarxes socials, etc
  • Formació/experiència en gestió i dinamització de xarxes socials i mitjans de comunicació, i els seus continguts amb un llenguatge adaptat.
  • Coneixement sobre comunicació amb enfocament feminista i inclusiu, vinculada a moviments socials i temàtiques com la justícia social, DDHH, ecologista, entre d'altres.
  • Imprescindible castellà i es valorarà positivament el domini del català. Bona comunicació verbal i escrita en totes dues llengües.  
  • Elevada capacitat de redacció i comunicació. Flexibilitat a l'estil i l'enfocament per adaptar materials a diferents audiències. Domini del llenguatge comunicatiu de RRSS i premsa.
  • Domini del maneig de gestors de continguts digitals (especialment WordPress), xarxes socials, mailings, i Google Analytics, valorant-se la gestió de campanyes publicitàries en xarxes socials.
  • Coneixements i experiència en màrqueting digital, disseny gràfic i edició d'imatge i vídeos per a xarxes socials.

4. Competències

  • Capacitats per a la visió estratègica comunicativa, amb capacitats de resposta ràpida i flexible, que facilitin la planificació i, alhora, l'adaptació davant dels contextos.
  • Experiència i capacitat de treball en equips multidisciplinaris i diversos, de gestió horitzontal i activistes.
  • Capacitat d’autonomia, organització, i planificació del propi treball, i comunicació fluida amb l’equip de treball vinculat.

5. Presentació de candidatures

Les candidatures es presentaran per correu electrònic amb l'assumpte “Plaça tècnic@ de comunicació” a montse.carrillo@entrepueblos.org abans del 30 de juny de 2022, adjuntant els documents següents:

Currículum amb el detall de l'experiència segons els requisits establerts (s'agrairà si inclou alguns exemples de les campanyes realitzades) i carta de presentació que ha d'incloure la resposta a aquestes preguntes (màxim 5 línies per pregunta):

  • Coneixements sobre les temàtiques estratègiques de treball d'Entrepobles: Sobiranies, Feminismes i Justícies, i activismes
  • Vinculació/coneixement d’Entrepobles
  • Activitats relacionades amb la comunicació estratègica, premsa, multimèdia, campanyes a RRSS i sensibilització.
  • Organització, coordinació i treball en equip.
  • Altres requisits o implicacions del lloc de treball enumerats anteriorment que vulguis destacar.

Només es respondrà a candidatures preseleccionades que reuneixin els requisits establerts. Un cop feta la selecció prèvia, es podrà sol·licitar la realització d'entrevistes presencials i acreditació documental de les competències.

6. Tipus de contractació

− Jornada: 30 hores/setmanals

− Inici: Juliol

− Retribució: segons barem de l’organització